Reklamační řád

ZÁSADY VYBAVOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, PODNĚTŮ, REKLAMACÍ

(REKLAMAČNÍ ŘÁD)

I.

Všeobecná ustanovení

 

  1. Občianske združenie pre vzdelávanie so skutočným porozumením, IČO: 55 603 131, se sídlem Silvánska 459/9, 841 04 Bratislava-Karlova Ves, zapsané v rejstříku nevládních neziskových organizací vedeném Ministerstvem vnitra Slovenské republiky pod registračním číslem VVS/1-900/90-66986 (dále jen „Poskytovatel“) vydává v souladu s ustanovením § 18 zákona č.j. 250/2007 Sb. zákonů Slovenské republiky o ochraně spotřebitele a o změně zákona Slovenské národní rady č. 372/1990 Sb. zákonů Slovenské republiky o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), a příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. zákonů Slovenské republiky Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) a zákona č. 102/2014 Sb. zákonů Slovenské republiky o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při smlouvách uzavřených na dálku“) tento Reklamační řád, kterým řádně informuje spotřebitele o podmínkách a způsobu reklamace Služeb a zboží, včetně údajů o tom, kde může spotřebitel reklamaci uplatnit.

  2. Odběratelem je osoba, která uzavře s Poskytovatelem Smlouvu o poskytování Online obsahu, Kupní smlouvu, Smlouvu o poskytování Nahrávek, jejíž součástí je Licenční smlouva nebo Smlouvu o poskytování Konzultací (dále jen „Smlouva“).

  3. Tento Reklamační řád upravuje vztahy mezi Poskytovatelem a Odběratelem, který je spotřebitelem. Pro účely tohoto Reklamačního řádu se spotřebitelům ve smyslu § 2 písm. a) Zákona o ochraně spotřebitele rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání (pokud Odběratel při uzavírání Smlouvy uvede své identifikační číslo (IČ)), považuje se za osobu, která není spotřebitelům, pokud neprokáže, že tomu tak není).

  4. Je-li Odběratelem osoba, která není spotřebitel, odpovědnost za vady se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 513/1991 Sb. zákonů Slovenské republiky Obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů.

  5. Tento Reklamační řád je k dispozici a zveřejněn na internetové stránce Poskytovatele.

  6. Reklamací se rozumí uplatnění práva z odpovědnosti za vady poskytnuté Služby a zboží.

  7. Službami a zbožím se rozumí – online přednášky, online semináře a workshopy, vše prostřednictvím přednahraného nebo živého přenosu bez možnosti záznamu (dále jen „Online obsah“), knihy a publikace v tištěné a digitální podobě (dále jen „Knihy“), fyzické zboží (například vzdělávací pomůcky, společenské hry a jiné (dále jen „zboží“), zvukové nahrávky MP3/MP4 alternativně spolu s přepisem nahrávky (dále jen „Nahrávky“) a online konzultace (dále jen „Konzultace“) (Online obsah, Knihy, zboží, Nahrávky a Konzultace dále spolu i jen „Služby a zboží“).

  8. Vadou Služby a zboží se rozumí zejména taková vada, která způsobuje nefunkčnost linku k účasti na Online obsahu nebo Konzultaci, nemožnost účastnit se nebo přehrát si Online obsah nebo Konzultace, nefunkčnost Nahrávky nebo nepoužitelnost přepisu Nahrávky, nefunkčnost Knihy v digitální podobě nebo poškození Knihy v tištěné podobě či zboží v případě, že tyto vady vznikly činností na straně Poskytovatele.

  9. Vyřízením Reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení odstraněním vady Služby a zboží, výměnou Služby a zboží za jiné po předchozí dohodě s Odběratelem, vrácením ceny účtované za Služby a zboží, vyplacením přiměřené slevy z ceny účtované za Služby a zboží nebo odůvodněné zamítnutí Reklamace.

  10. Tento Reklamační řád je závazný jak pro Poskytovatele, tak pro Odběratele.

  11. Odesláním objednávky Odběratel prohlašuje, že byl seznámen s tímto Reklamačním řádem.

 

II.

Postup uplatňování a vyřizování Reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů

 

  1. V případě, je-li Odběrateli poskytnuta Služba a zboží nižší kvality nebo nižšího rozsahu, než to bylo předem dohodnuto nebo jak je to obvyklé, vzniká Odběrateli právo na Reklamaci.

  2. Odběratel má právo i na podání stížností a podnětů.

  3. Záruční doba je 24 měsíců a začíná běžet dnem zpřístupnění Online obsahu, Knihy v digitální podobě, Nahrávky nebo Konzultace Odběrateli nebo dnem převzetí Knihy v tištěné podobě nebo zboží Odběratelem.

  4. Poskytovatel odpovídá za to, že Služba a zboží nabízené Odběrateli bude splňovat požadavky na kvalitu nabízené Služby a zboží v souladu s charakterem nabízené Služby a zboží a uzavřenou Smlouvou.

  5. Poskytovatel poučil Odběratele o jeho právech, které mu vyplývají z § 622 Občanského zákoníku, a právech, které mu vyplývají z § 623 Občanského zákoníku (čl. III. Reklamačního řádu) tak, že poskytl Reklamační řád Odběrateli zveřejním na příslušné podstránce internetové stránky Poskytovatele , případně poslal e-mail Odběrateli, který v příloze obsahoval tento Reklamační řád a Odběratel měl možnost si tento Reklamační řád přečíst v době před uzavřením Smlouvy.

  6. Odběratel je oprávněn uplatnit Reklamaci ohledně:
                      * kvality a rozsahu Služby a zboží, nebyly-li Služba a zboží dodány v kvalitě a rozsahu dle Smlouvy, resp. podle údajů uvedených na Webové stránce,
                      * správnosti ceny vyúčtované za Služby a zboží, má-li důvodnou pochybnost, že faktura za Služby a zboží nebyla vystavena v souladu se Smlouvou.

  7. Reklamaci je Odběratel povinen uplatnit u Poskytovatele bez zbytečného odkladu poté, co zjistil vadu Služby a zboží nebo nesprávnost vyúčtované částky.

  8. Reklamaci je třeba uplatnit písemně prostřednictvím pošty na kontaktní adresu Poskytovatele: Občianske združenie pre vzdelávanie so skutočným porozumením, Dunajská 4, 811 08 Bratislava, Slovenská republika nebo e-mailem na info@ucitsesradosti.cz.

  9. Při uplatnění Reklamace Odběratel uvede své identifikační a kontaktní údaje (adresu bydliště, případně přechodného pobytu, telefonní číslo, e-mail), přesně označí a popíše, čeho se Reklamace týká, tzn. j. popíše Službu a zboží, vadu Služby a zboží, jakož i časové vymezení, kdy se podle Odběratele vada vyskytla, případně kdy došlo k omezení kvality Služby a zboží. Odběratel dále uvede, který z nároků z odpovědnosti za vady uplatňuje (čl. III. Reklamačního řádu). V případě Reklamace správnosti vyúčtování za poskytnuté Služby a zboží musí Odběratel uvést i období, kterého se Reklamace týká. V případě, že uplatněná Reklamace neobsahuje všechny požadované údaje, reklamační řízení začíná až dnem doručení všech požadovaných údajů. Pokud Odběratel ani na výzvu Poskytovatele nedoplní chybějící údaje, Reklamace bude považována za neopodstatněnou.

  10. Při uplatnění Reklamace poštou nebo prostřednictvím e-mailu doručí Poskytovatel Odběrateli potvrzení o přijetí Reklamace na jím uvedenou kontaktní adresu, případně e-mailovou adresu; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení Reklamace; potvrzení o uplatnění Reklamace se nemusí doručovat, má-li Odběratel možnost prokázat uplatnění Reklamace jiným způsobem.
  11. Poskytovatel si vyhrazuje právo neuznat Reklamaci, pokud vada Služby a zboží nebo snížení kvality Služby a zboží bylo způsobeno:
                      * okolností vylučující odpovědnost (za okolnosti vylučující odpovědnost se považuje překážka, která nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, pokud nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době vzniku závazku tuto překážku předvídala, např. vyhlášení mimořádné situace, nouzového stavu),
                      * porušením povinnosti Odběratele vyplývající ze Smlouvy,
                      * nedostatečným technickým vybavením Odběratele.

  12. Odběratel bere na vědomí, že Poskytovatel nenese odpovědnost za vady vzniklé v důsledku zásahů neoprávněných třetích osob do Webové stránky/Služby a zboží nebo v důsledku použití Služby a zboží v rozporu s jejich určením.

  13. Po seznámení se s důvody Reklamace Poskytovatel určí způsob vyřízení Reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění Reklamace, v odůvodněných případech nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Reklamace.

  14. O způsobu vyřízení Reklamace Poskytovatel vydá Odběrateli písemný doklad, který mu doručí prostřednictvím pošty na adresu uvedenou v Reklamaci, případně mu ji doručí prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu Odběratele uvedenou v objednávkovém formuláři nebo v Reklamaci.

 III.

Vyřízení Reklamací, stížností a podnětů spotřebitelů

  1. Jde-li o vadu Služby a zboží, kterou lze odstranit, má Odběratel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Poskytovatel je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. O způsobu odstranění vady rozhoduje Poskytovatel.

  2. Odběratel může namísto odstranění vady po předchozí dohodě s Poskytovatelem požadovat výměnu Služby a zboží za jiné, v případě, že tím Poskytovateli nevzniknou nepřiměřeně vysoké náklady vzhledem k ceně Služby a zboží a závažnosti vady.

  3. Poskytovatel může vždy namísto odstranění vady vyměnit Službu a zboží s vadami za jiné, pokud to Odběrateli nezpůsobí závažné obtíže.

  4. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, avšak Službu a zboží lze používat, má Odběratel právo na přiměřenou slevu z ceny Služby a zboží.

  5. V případě poskytnutí slevy z ceny se přihlédne k charakteru vady, době jejího trvání a možnosti dalšího využívání Služby a zboží. O výši poskytované slevy rozhoduje Poskytovatel.

  6. Odběratel má právo odstoupit od Smlouvy v případě, že:

                      * Poskytovatel nevyřídí Reklamaci ve 30-ti denní lhůtě (v tomto případě se má za to, že jde o neodstranitelnou vadu),
                      * Služba a zboží vykazují vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby bylo možné Službu a zboží řádně využívat jako Službu a zboží bez vady,
                      * jde sice o odstranitelnou vadu, ale Odběratel nemůže pro větší počet vad Službu a zboží řádně využívat (větším počtem vad se rozumí současně nejméně tři různé odstranitelné vady, které brání řádnému využívání Služby a zboží),
                      * jde sice o odstranitelné vady, avšak Odběratel nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady Službu a zboží řádně využívat (opětovným vyskytnutím vady se rozumí stav, pokud se stejná vada vyskytne potřetí po jejích nejméně dvou předchozích odstraněních).

  7. Reklamaci vyřídí Poskytovatel jedním z následujících způsobů:

                        * odstraněním vady Služby a zboží,
                        * výměnou Služby a zboží za jiné po předchozí dohodě s Odběratelem,
                        * vrácením ceny zaplacené za Službu a zboží (při odstoupení od Smlouvy),
                        * vyplacením přiměřené slevy z ceny Služby a zboží,
                        * odůvodněným zamítnutím Reklamace.

 

IV.

ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ 

  1. Pokud Odběratel není spokojen se způsobem, kterým Poskytovatel vyřídil jeho Reklamaci nebo pokud se domnívá, že Poskytovatel porušil jeho práva, má možnost obrátit se na Poskytovatele se žádostí o nápravu (stížnost, podnět). Odpoví-li Poskytovatel na žádost o nápravu zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího doručení, Odběratel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. zákonů Slovenské republiky o alternativním řešení spotřebitelských sporů ao změně a doplnění některých zákonů ve znění platných právních předpisů.

  2. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Poskytovatelem je Slovenská obchodná inšpekcia, Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5, 827 99 Bratislava 27, IČO: 17331927, http://www.soi.sk, nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk). Odběratel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení spotřebitelských sporů se obrátí. Adresa pro podávání podání v elektronické podobě: ars@soi.sk, adr@soi.sk. Adresa pro doručování:

Slovenská obchodná inšpekcia
ústredný inšpektorát
Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
Bajkalská 21/A, p. p. 29
827 99 Bratislava 27
Slovensko

V.

Závěrečná ustanovení 

  1. Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dnem 27.05.2024 a je nedílnou součástí Smlouvy uzavřené mezi Poskytovatelem a Odběratelem a je pro obě strany závazný.

  2. Odběratel vytvořením objednávky na Webové stránce Poskytovatele mimo jiné potvrzuje, že si tento Reklamační řád přečetl, porozuměl mu a v celém rozsahu s ním souhlasí.

  3. Poskytovatel si vyhrazuje právo na změny a doplnění tohoto Reklamačního řádu bez předchozího upozornění. Změna Reklamačního řádu se stává účinnou dnem jeho zveřejnění na Webové stránce Poskytovatele a to při respektování kogentních ustanovení Zákona o ochraně spotřebitele, Zákona o ochraně spotřebitele při smlouvách uzavřených na dálku a Občanského zákoníku. Změna Reklamačního řádu se nevztahuje na Reklamaci Služby a zboží, které byly zpřístupněny nebo poskytnuty během účinnosti Reklamačního řádu ke dni uzavření Smlouvy.