Měrné jednotky 1 – pracovní sešit
Detailní popis produktu
…od malička se děti setkávají s velikostmi věcí – jak jsou těžké, jak jsou vysoké, jak jsou dlouhé. Dítě, které vidí mámu péct koláče, chce pomoci. Samozřejmě ho zaujme ta zvláštní věc, na kterou máma na chvilku položí misku, nasype do ní mouku, přičemž se pozorně na ni dívá. Dosype ještě trošku a pak to samé udělá s cukrem. Zajímavá věc ta váha…
Večer dítě běží ke stěně, kde je nalepen metr, aby zjistilo, o kolik jeho tělo ten den vzrostlo.
Další den uslyší babičku, jak říká, že s dědečkem byli na procházce a za hodinu a půl ujeli 6 kilometrů.
Čo všetko tie veci sú? Čo vlastne znamená centimeter? Čo to je gram, ktorý ukazuje váha pri pečení koláčov? Načo je to vlastne dobré? Ako to pomáha?
Tak jsme zvyklí používat všelijaké měrné jednotky, že je velmi sporné, jestli si dal někdo námahu ujistit se, že dítě nebo žák jim rozumí.
V jedné učebnici matematiky pro druháky na základní škole byl úkol: „Kluci šli na jízdu na kole. Ušli 12 kilometrů a dali si přestávku, aby snědli svačinu, kterou si vzali s sebou. Potom pokračovali v jízdě na kole a ujeli dalších 9 kilometrů. Kolik kilometrů ujeli dohromady?“
Na první pohled zcela nevinný úkol, protože se právě probíralo sčítání s čísly do sta. Přesto někteří žáci s tím mají problém a zůstanou zaseknutí. Důvodem je slovo kilometr. Pokud se nad tím zamyslíme trošku hlouběji, tak přijdeme na to, že na té úrovni je vlastně nemožné vysvětlit druhákovi, co je to ten kilometr, protože on ještě nemá odkud znát čísla až do tisíce. Znají čísla do sta, takže vysvětlit a názorně jim ukázat jeden metr se ještě dá velmi lehce. Ovšem tisíc metrů je problém a jediné řešení je dát mu představu alespoň tak, že mu řekneme, že to je tak daleko jako přibližně od našeho domu k obchodu nebo k zastávce autobusu (zkrátka něco, co si dokáže představit).
Další velmi důležitá oblast je čas, kde má mnoho lidí problémy. Některé děti umí určovat čas pouze pomocí digitálních hodin. Opět jim chybí jen a jen základy.
A s jednotkami hmotnosti se setkáváme také velmi často.
Pracovní sešity série Klíč ke znalostem mají v názvu „Učit se je zábava“. Dítě je od přírody velmi zvědavý tvor a proto je pro něj zábava získávat nové znalosti, učit se nové věci, aby bylo schopno fungovat v životě. Jakmile přestává rozumět tomu, co se učí, přestává to být zábava a stává se to trápením. Nejen pro něj, ale také pro jeho rodiče.
Lidé se dorozumívají pomocí slov. Avšak pokud jim nerozumíme, není možné pochopit ani věc, které se týkají. Navíc, každá oblast má svá slova. Voláme jich klíčová slova. Například stavbař by nikdy nepostavil žádný dům, když by nevěděl, co znamenají slova jako beton, bagr, jeřáb, cihla a podobně.
Pracovní sešit Měrné jednotky 1 obsahuje a velmi jednoduše vysvětluje právě klíčová slova, která se týkají měrných jednotek.
Objasňuje slova jako měřit, měřící nástroj, jednotka, měrná jednotka, čas, teplota, hmotnost, objem a další.
Tento sešit nabízí na jednom místě základy základů pro pochopení rozměrů a měření různých věcí kolem nás.
Objasnění základních věcí pomůže dítěti chápat složitější věci ať už v matematice nebo fyzice. Pokud někdo nemá opravdu pochopené základy, později nastávají větší a větší problémy. Je to podobné, jako když by dům neměl pořádné základy a čím bychom přidávali vyšší a vyšší patra, o to víc by se celý začal třást a naklánět.
Pracovní sešit Měrné jednotky 1 vhodně doplňuje učebnice matematiky v nižších ročnících základních škol a napomůže v přípravě žáka na předměty jako fyzika či chemie ve vyšších ročnících.
Se sešitem se pracuje velmi jednoduše – student si nejprve přečte význam daného klíčového slova a příklady jeho používání. Potom udělá pár předepsaných cvičení a nakonec si procvičí jeho používání ve větách, které vymyslí on sám. Pro všechna cvičení jsou připraveny velké řádky a vypracovává je přímo v pracovním sešitě.
Pracovní sešity série Klíč k vědomostem jsou pracovní sešity pro děti, které vhodně doplňují kterýkoli slabikář, učebnice matematika 1. ročník, matematika 2. ročník, matematika 3. ročník i matematika 4. ročník.
Důležitá poznámka:
Pro úspěšné vypracování tohoto pracovního sešitu je třeba nejprve udělat sešit Matematika 1 – základy.
Také je třeba dohlédnout na to, že pokud žák ještě ve škole nepřebíral některá náročnější témata, jako například čísla v tisících nebo desetinná čísla, tak v tomto sešitě by se mělo postupovat postupně přiměřeně znalostem žáka.
Rodič nebo učitel je pouze přítomen a v případě potřeby dítěti pomůže. Přesný postup a rady, jak pracovat s těmito sešity, jsou uvedeny v Příručka k používání pracovních sešitů Klíč ke znalostem
Po vypracování sešitu Základní slova studia – pracovní sešit je možné se pustit do sešitu Gramatika – základy
Následně udělat pracovní sešit Matematika 1 – základy
Výhody pracovních sešitů Klíč ke znalostem:
- jednoduše vysvětlené základy základů učení, studia, gramatiky, matematiky
- dítě dosáhne úlevy tím, že konečně porozumí věcem
- pokud byl žák zaseknutý, tyto pracovní sešity mu mohou pomoci opět se nastartovat
- snížení trápení pro rodiče
- ušetření času pro děti i jejich rodiče
- zefektivněné učení se
- pomalejší žáci dokáží díky těmto pracovním sešitům dohnat zbytek třídy se sešity lze pracovat doma i ve školách
- testováno na tisících žáků základních a středních škol s prokázanými výsledky
Reference:
Studenti:
Třeťáci:
„Líbilo se mi to, protože cvičení byla zajímavá. Pomohli při studiu.“
„Rád bych měl takové pracovní sešity i na matematiku a jiné předměty.“
„Je pro mě teď mnohem snazší soustředit se na hodinu.“
Páťáci:
„...Teď dokážu lépe a rychleji tvořit věty a psát delší texty. Pomohlo mi to v psaní slohu.“
„Hodně jsem se z toho naučil! Je důležité, že znám významy slov. Tato kniha byla opravdu skvělá a zajímavá!“
Šesťáci:
„...zlepšilo se mi psaní.“
„Umím se lépe soustředit.“
„To, co jsem se dosud naučil, považuji za velmi užitečné, velmi užitečné pro můj život a moje studium. Přestože nejsem dobrý student, pomohlo mi to stejně.“
Sedmáci:
„Lépe rozumím i jiným předmětům.“
„Používání pracovních sešitů se mi líbilo. Pomohlo mi to v mnoha věcech.“
„Jsem lepší v učení, než jsem byl dosud.“
„Věděl jsem lépe pochopit to, co učitel na hodině gramatiky vysvětloval.“
„Líbí se mi to, protože mi to skutečně pomohlo a teď jsem schopen dávat větší pozor na hodině. Byl bych rád, kdybychom to měli i na ostatní předměty, protože tímto způsobem je snazší studovat a víc se mi chce chodit na hodiny.“
"Bavilo mě to, protože to bylo snadno pochopitelné."
„Rozumím gramatice mnohem lépe.“
Učitelé:
„Zvýšila se jejich pozornost, soustředění, spolupráce a porozumění. Do práce se dali zapojit dokonce i pomalejší a rezervovanější studenti.“ – E. T., učitelka
„Studenti začali více spolupracovat; věnovali větší pozornost tomu, aby jejich práce v sešitech byla uspořádanější a preciznější.“ – J. K., učitelka
„Má to přehledné uspořádání, každá strana následuje stejný vzor, každé slovo se rozebírá stejným způsobem. Cvičení, která následují po příkladech vět, motivují děti k přemýšlení a vyvolávají u nich aktivitu. Toto je nakonec přivádí k porozumění.“ – Dr. A. V., učitelka
„...jako výsledek používání pracovního sešitu se u studentů také zvýšily schopnosti zaměřovat pozornost, spolupracovat, pochopit a porozumět. Toto velmi usnadňuje učení. Když víme, čemu student nerozumí, usnadňuje to komunikaci mezi učitelem a studentem. Vzdělávání se stává efektivnějším.“ – E. M., učitelka
Základní informace:
Pracovní sešit je určen zejména třeťákům na základní škole, ale mohou jej používat i starší žáci (dokonce i středoškoláci) - zejména, pokud mají mezery v základech. Sešit je v tištěné verzi, plnobarevný ve formátu A4 na výšku se zvětšenými řádky, aby se dítěti pohodlně vypracovávaly úkoly. Má 96 stran a je v jazyce českém.
Doplňkové parametry
Kategorie: | Pracovní sešity |
---|---|
EAN: | 9788069045057 |